EasyJet oznámila masívny únik dát z ich spoločnosti. Ukradnuté boli e-mailové adresy a cestovné dáta 9 miliónov zákazníkov a podrobnosti o kreditných kartách 2 208 zákazníkov.
„Ukradnuté bolo obrovské množstvo osobných dát, ktoré útočníci môžu použiť ku krádežiam identity a ďalším podvodom. Hackeri budú pravdepodobne s ukradnutými dátami obchodovať a budú sa snažiť pomocou cielených phishingových útokov vymámiť zo zákazníkov ďalšie cenné informácie,“ hovorí Andrej Aleksiev, Country Manager pre Slovensko v spoločnosti Check Point.
„Pre hackerov je to iba hra čísel. Môžu jednoducho poslať desiatky tisíc e-mailov, a aj keď sa podarí podviesť napríklad iba malé percento zákazníkov, stále sa bude jednať o veľmi výnosnú akciu. Zákazníci by teraz mali byť opatrní a dávať si pozor na akékoľvek e-maily alebo telefónne hovory, ktoré súvisia s krádežou. Aj keď bude všetko vyzerať dôveryhodne, nemali by poskytovať žiadne ďalšie osobne informácie. Je potrebné si dávať pozor na prípadné podozrivé transakcie s kreditnou kartou. V uplynulých týždňoch sme videli prudký nárast phishingových útokov nejak súvisiacich s koronavírusovou pandémiou. Neprekvapilo by ma, keby pri ďalších útokoch boli zneužité aj tieto ukradnuté dáta.“
Thank you for your reading. Join the conversation by posting a comment.